Nem húzom tovább, a vehicle to grid (V2G) töltési lehetőségről van szó, azaz, hogy az autó képes áram visszatáplálására a hálózatba. A technológia még nagyon új és nagyon kevesen beszélnek róla, maga a Tesla sem nyilatkozta, hogy ilyen képességgel látja el autóit, most egy véletlennek köszönhetően mégis fény derült rá.

Tesla Model 3 töltőnyílás

Nem ritka, hogy a konkurencia vásárol egy autót és alaposan megvizsgálja azt, majd az arra érdemes ötleteket és megoldásokat pedig lemásolja. Így fedezték fel, hogy a Tesla Model 3-asok fedélzeti elektronikája már most képes arra, hogy szükség esetén akár áramot adjon vissza a töltőn keresztül a hálózatba. Eddig jól eltitkolták Elon Muskék ezt a képességet.

Alapvetően az elektromos autó áramot vesz fel a hálózatból, hiszen energiára van szüksége a helyváltoztatáshoz. Erre való az autó. Mégis felmerült már annak a lehetősége is, hogy szükség esetén akár áramforrásként tekintsenek az elektromos autókra, főleg majd akkor, ha tömegesen megjelennek az utakon.

Nem kizárt, hogy egyszer a közeli jövőben a töltőn csüngő villanyautó szolgáltat áramot a háztartás számára áramszünet esetén vagy egy lemerült akkumulátorú autót töltsenek fel egy másik elektromos autóról vészhelyzetben (például, ha nincs a közelben töltő). Az ötlet tehát nem teljesen légből kapott és már más autógyártók is foglalkoznak a kérdéssel.

Korábban a Nissan és a Honda fejlesztői beszéltek erről, mint lehetőségről. Utóbbi autógyártó eleve olyan utcai gyorstöltőket is kínál már, amelyek képesek az ún. kétirányú töltésre, de Angliában is foglalkoznak ezzel a technológiával a töltőinfrastruktúrájuk fejlesztése kapcsán. Így, hogy fény derült arra, hogy a Tesla is beépíti az újítást az autóiba, valószínűleg hamarosan gyakorlati tapasztalatunk is lesz a rendszer működéséről.


Forrás:

CarBuzz