A legfrissebb, kiszivárgott hírek szerint a Tesla több apró, de annál fontosabb változtatást tervez a Model 3-mal kapcsolatban. Ezek között olyan módosításokat találunk, mint egy új középkonzol, új kormánykerék, Octovalve rendszer és hőszivattyús fűtés. 

A Model 3 távolról sem nevezhető egy különösebben idős autónak. Az első példányokat a kaliforniai gyártó még 2017-ben szállította le a tulajdonosoknak, igaz, az igazán nagy volumenű gyártás csak 2018-ban kezdődött. Elon Musk cégénél eddig is bevett gyakorlat volt, hogy folyamatosan igyekeztek jobbá tenni a járműveiket, és az egyes apróbb módosításokat folyamatosan mutatták be a kocsikon ahelyett, hogy egy nagy frissítési csomag keretében pakoltak volna fel minden újdonságot az autókra. 

Mondhatnánk, kicsit korai még a legkelendőbb autójának modellfrissítésével foglalkoznia a Teslának, lévén, hogy mindössze három éve gyártják, ám az idén bemutatott Model Y-ban megtalálható technológiai megoldások átültetésének igenis van realitása. Ráadásul a Model 3 most kapott egy komoly riválist a Volkswagen ID.3 bemutatásával, szóval Elon Musk lehet, hogy elérkezettnek érzi az időt egy kis vérfrissítésre. 

Tesla Model 3 szemből

A forrás szerint az újítások először a Tesla Kínában gyártott Model 3-asain fognak megjelenni.

Ezek a követekzők:

  • új kormánykerék
  • középkonzol 2.0
  • új első és hátsó fényszórók
  • elektromosan nyitható és zárható csomagtérajtó
  • Octovalve és hőszivattyús fűtés
  • új, kétrétegű üvegek 
  • emellett a modell krómkiegészítők nélkül is elérhetők lesz.

Értesülések szerint az újítások nemcsak a Kínában gyártott Model 3-asokat érintik, hanem a freemonti üzemben készülő autókon is meg fognak jelenni. Így nemcsak a távolkeleti országban lesznek elérhetőek az frissített autók a vásárlók számára. 

Bár ezek a fejlesztések még csak pletyka szinten merültek fel, mégis nagyon sok jel utal arra, hogy hamarosan valóban megjelenhetnek a Model 3-ban

Tesla Model 3 menet közben szemből

A Tesla nemrég átalakította a Modell 3-as frunkját (első csomagtartóját), szakértők szerint azért, hogy helyet csináljon az új Octovalve rendszernek és a hőszivattyúnak, melyeket a kaliforniai vállalat a Model Y-ban mutatott be. Ennek a megoldásnak ismét csak a hatótáv növelésében van fontos szerepe. Mivel rengeteg közös alkatrésze van a Model Y-nak és a Model 3-nak, így nem lenne meglepő, ha az elektromos SUV után a Model 3 is megkapná a hatékonyabb fűtést.

Úgy tűnik, a Tesla kezdi azt a gyakorlatot követni, hogy először a Kínában gyártott autóin mutatja be a frissítéseket, és csak ezt követően kezdi el alkalmazni azokat az Amerikában készített kocsikban. 

Az év elején a Tesla a kínai Model 3-asokba már új, vezeték nélküli telefontöltőket és USB-C portokat is beépített, majd nagyjából egy hónappal később ugyanezek a funkciók már a Freemontban készült autókban is elérhetők voltak. 

 

Forrás:

Electrek