A Tesla végzett az élen a J.D. Power 25. éves „APEAL” tanulmányában, amely azt vizsgálja, hogy a tulajdonost milyen érzelmek fűzik autójához.

Az APEAL, az Automotive Performance, Execution and Layout (Autóipari Teljesítmény, Kivitelezés és Tervezés) rövidítése és azt rangsorolja, milyen érzéseket váltanak ki az autók a vásárlókból. Természetesen az emberek mindig izgatottak, amikor valami újat vásárolnak, de érzelmi kötődés csak akkor alakul ki, ha a vásárló valóban lelkesedik a megvásárolt tárgy iránt. A J.D. Power szerint a Tesla tulajdonosok körében a legerősebb ez az érzelmi kötődés az autójuk iránt.

A tanulmány elkészítésekor több mint 87 000 embert vizsgáltak és többek között azt elemezték, mi az a felszereltségi szint, amit már luxusnak értékel az ember az autóval kapcsolatban, vagy hogyan éreznek a tulajdonosok kigyorsítás közben.

A felhasználók visszajelzései alapján minden autógyártó maximálisan 1000 pontot érhet el a listán.

A luxusmárkák között a Tesla érte el a legjobb eredményt 896 pontjával, megelőzve a 881 pontot szerző Porschét, amely az elmúlt 16 évben 15 alkalommal bizonyult a legjobbnak.

Tesla flotta – Model 3, Semi, Model S és Model X

„A Tesla tulajdonosuk nagyon elégedettek a járműveikkel. Ez főként az autóik teljesítményének köszönhető” – mondta Dave Sargent, a J.D. Power autóipari minőségért felelős alelnöke.

Nem titok, hogy a Tesla tulajdonosok rendkívül hűségesek a márkához. Azonban sokkal érdekesebb, hogy az elmúlt évek során a legtöbb autógyártó megpróbálta a saját modelljeibe átültetni a Tesla tervezési megoldásait. Ilyen például az amerikai gyártó minimalista belterének kialakítása, ahol a műszerfal közepén egy hatalmas képernyő található, melyről a jármű minden funkciója irányítható. Ráadásul ezt a koncepció az egész modellpaletta – a Model 3-tól a Roadsterig– esetében meghatározó, egyedi megoldásnak számít.

Az APEAL kutatásából kiderül, hogy a Tesla tulajdonosok rendkívül elégedettek járműveik felszereltségével, tudásával, a cég által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban, és büszkék az elektromos autóikra. Ráadásul másokat is előszeretettel buzdítanak Tesla vásárlásra.

 

Forrás:

Teslarati